6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Filary skuteczności kampanii marketingu rekomendacji (WoMM) i Social Media
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Formy marketingu szeptanego (WoMM)
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
»  Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci - część I
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 

Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)

Dzięki jawnym kampaniom marketingu szeptanego na forach internetowych marki farmaceutyczne mogą dotrzeć do klientów w ostatniej fazie procesu zakupowego gdy utwierdzają się w swoich wyborach.

 

 

Jak pokazują badania The Nielsen Company opinie ludzi, których znamy i opinie konsumentów publikowane online cieszą się naszym najwyższym zaufaniem – odpowiednio 90% i 70%.

 

Pacjenci najczęściej spotykają się z nimi w bezpośrednich rozmowach i na forach internetowych, na których marki farmaceutyczne mogą prowadzić komunikację poprzez amplifying internetowy i kampanie eRzecznika marki.

 

W ten sposób docierają do najcenniejszych pacjentów, czyli tych którzy znajdują się w dojrzałych fazach procesu zakupowego i szukają na forach internetowych informacji, które pozwolą im podjąć ostateczną decyzję zakupową.

 

Kampanie eRzecznika marki i amplifyingu internetowego pozwalają łatwo ich zlokalizować, wyedukować i zainspirować do zakupu właśnie naszej marki.

 

 

Amplifying internetowy

 

Często praktykowaną w farmacji formą komunikacji na forach internetowych jest amplifying internetowy, czyli działanie polegające na wynajdywaniu pacjentów poszukujących konkretnych informacji i komunikacji z nimi lub wręcz zakładaniu nowych tematów i wątków i stymulowaniu w nich odpowiednich dyskusji.

 

 

Czym jest eRzecznik marki?

 

 eRzecznik marki to jedna z form amplifyingu internetowego polegająca na oficjalnym reprezentowaniu marki na forach internetowych. eRzecznik marki jest podpisany jako oficjalny reprezentant marki lub np. serwisu eksperckiego związanego z marką na forach internetowych.

 

 

Jakie cele może realizować kampania eRzecznika marki?

 

Prześledźmy cele, które może realizować kampania eRzecznika marki:

  • Lokalizować na forach internetowych i komunikować się z najważniejszymi dla marki pacjentami, czyli tymi, którzy aktywnie poszukują informacji o lekach, terapiach
    i schorzeniach. Jeśli te osoby nie znajdą treści związanych z nasza marką, to z całą pewnością znajdą treści generowane przez marki konkurencyjne.
  • Odsyłać takich pacjentów na serwis danej marki. Stąd możemy np. kierować pacjentów do wybranych gabinetów lekarskich i aptek
  • Skutecznie edukować pacjentów poprzez bezpośrednie odpowiadanie na ich pytania na forach i dodatkowo kierowanie do eksperckich i e-learningowych treści na serwisie danej marki lub jej serwisie eksperckim poświęconym np. danemu schorzeniu.
  • Niwelować skutki wysokiego pozycjonowania się w wyszukiwarkach wątków niekorzystnych dla danej marki.

 

 

 

 

Treści eksperckie na temat atopowego zapalenia skóry dziecka na serwisie czsdziecka.pl

 

Kampanie eRzecznika marki doskonale nadają się do realizacji celów jakościowych i generowania bardzo precyzyjnego zasięgu w sprecyzowanych grupach konsumentów, definiowanych np. poprzez konkretne schorzenia.

 

eRzecznik- działania dodatkowe

 

Elementami ściśle powiązanymi z kampaniami amplifyingu i eRzecznika są również:

  • Jakościowe raporty na temat opinii zawartych na forach internetowych o naszym lub konkurencyjnym leku/terapii. Raporty ilościowe są generowane w oparciu o specjalne narzędzia monitorujące sieć.
  • Bieżące monitorowanie działań konkurencji i opinii o jej markach leków, które pozwala
    m.in. wychwycić ewentualne działania tzw. czarnego PR
  • Pozyskiwanie insightów konsumenckich.

 

eRzecznik a stadium procesu zakupowego - etap "Consideration"

 

 Szalenie istotną zaletą kampanii eRzecznika jest możliwość zlokalizowania i dotarcia do pacjentów na bardzo zaawansowanym etapie ich procesu zakupowego – w bardzo dużej części będą to etapy „Consideration” i „Intent do Purchase”.

 

Jak pokazują badania pacjenci szukają w sieci rekomendacji i informacji o naszej marce, o markach konkurencyjnych i o naszej kategorii leków w ogóle. Zadaniem eRzecznika jest wtedy stworzenie partnerskiej relacji poprzez zaspokojenie tego głodu wiedzy.

 

W jaki sposób eRzecznik tego dokonuje?

 

Najogólniej mówiąc dostarcza dostęp do całej gamy kontentu mającego ułatwić podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej - dla przykładu:

  • zaprasza i podaje linki to treści poradnikowych i eksperckich
  • dostarcza konsumentom informacji kreujących z nich tzw. Ekspertów Marki, czyli osoby, które mają wiedzę pozwalającą wybrać naszą markę i co równie ważne, rekomendować ją dalej, co w tej kategorii produktowej ma często kluczowe znaczenie. 

 

Działania dla marek RX i OTC

 

W przypadku marek suplementów i marek OTC nie napotykamy problemów, przed którymi staje cała branża RX’ów. Istnieje całe spektrum działań pozwalających tym markom wykorzystywać kampanie eRzecznika.

 

Najprostszym z nich jest zbudowanie serwisu eksperckiego zawierającego treści związane z konkretnym schorzeniem. Poza tymi treściami do których możemy łatwo budować ruch poprzez np. SEO, kampanie AdWords, amplifying i eRzecznika, wyposażamy taki serwis w listę polecanych lekarzy specjalistów.

 

Zagadnienie jest zdecydowanie mniejszym wyzwaniem, gdy dana marka jest jedyną lub zdecydowanie wiodącą pod względem sprzedaży w danej kategorii.

 

W pozostałych przypadkach nie posiadając na naszym serwisie listy lekarzy specjalistów budujemy wzrost całej kategorii, łącznie z naszą konkurencją.

 

 

 

„Znajdź najbliższą aptekę”, czyli elementy serwisu odsyłające wyedukowanych pacjentów do sieci sprzedaży.

 

 

Synergia działań- eRzecznik a pozostałe działania 

 

Tego typu kampanie wymuszają na marce wygenerowanie dodatkowych treści do których eRzecznik mógłby odsyłać zainteresowanych, pytających pacjentów.

 

Będą one stanowiły tzw. wysokojakościowy landing page dla działań eRzecznika.

 

Treści te mogą stanowić:

  • artykuły poradnikowe
  • artykuły eksperckie
  • sekcja „Zapytaj Eksperta”
  • FAQ, czyli zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
  • panele e-learningowe w formie quizów, wideo, gier multimedialnych, itp.

 

 

 

Artykuły eksperckie na serwisie Akademia Troskliwej Mamy dla marki Kindii (Cleanic)

 

 

W/w treści są integralną i szalenie ważną częścią działań w kampaniach eRzecznika marki.

 

Wpływają w zasadniczy sposób m. in. na długość i jakość wizyty na naszym serwisie czy skuteczność edukacji konsumentów.

 

Co istotne, treści te stanowią jednocześnie doskonałą bazę dla innych rodzajów działań – np.:

  • kampanii PPC (np. AdWords, linki tekstowe)
  • SEO

 Oba w/w działania to kolejne przykłady kampanii umożliwiających przechwytywanie pacjentów, którzy sami aktywnie poszukują informacji.

 

Zróbmy wszystko, by znaleźli nasze treści, a nie to, co poda im tzw. „doktor Google”, czyli treści naszej konkurencji.

 

 

Podsumowanie

 

Kampanie amplifyingu i eRzecznika marki pozwalają markom farmaceutycznym docierać do najcenniejszych pacjentów – tych, którzy aktywnie szukają informacji o markach, czy chorobach i tym samym są najczęstszym źródłem rekomendacji marek farmaceutycznych.


Michał Siejak

dyr. zarządzający agencji interaktywnej NuOrder

 

 

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert