6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Filary skuteczności kampanii marketingu rekomendacji (WoMM) i Social Media
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Formy marketingu szeptanego (WoMM)
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci - część I
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
»  Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 

Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania

Fora internetowe stanowią istotny kanał w procesie sprzedaży marek z wielu kategorii produktowych.


Choć wielu marketerów zdaję sobie sprawę z ich ogromnego znaczenia, często nie są świadomi różnic w zastosowaniu i efektywności poszczególnych form komunikacji w tym kanale.

 

Agencja 6ix WoMM&Social Media przygotowała infografikę porównującą trzy dostępne rodzaje kampanii na forach.

 

Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży potrafi być szczególnie widoczne w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) - zachowanie konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu aktywnie poszukują w sieci informacji na temat rozważanych marek i produktów.

 

W poszukiwaniu informacji konsumenci trafiają na serwisy internetowe marek, porównywarki cenowe i wspomniane wcześniej fora internetowe. Informacje i opinie, które znajdą na tym etapie zdeterminują ich decyzje zakupowe.

 

Uśredniając dane dotyczące poszczególnych kategorii produktowych Efekt ROPO wpływa na decyzje aż 50% polskich internautów.

 

Co ciekawe, aż 4 na 5 konsumentów, którzy podejmują decyzję na podstawie research’uw sieci nie zmienia swojej decyzji w punkcie sprzedaży.

 

W tym kontekście znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest oczywiste. Przejrzyjmy więc narzędzia, które pozwalają marketerom zagospodarować ten obszar.

 

 

Nieoficjalna komunikacja na forach – Amplifying

 

Obecność marek na forach internetowych może być realizowana poprzez amplifying internetowy – komunikację na forach w relacji konsument - konsument.

 

Aby amplifying był skuteczny, marka musi zapewnić tzw. Reason to Talk, czyli powód, dla jakiego agencja miałaby zabierać głos w dyskusjach.

 

Najbezpieczniejszą strategię jest uczestnictwo reaktywne – odpowiadamy na posty i pytania użytkowników dostarczając im wiedzę mającą rozwiać ich wątpliwości, a marce wykreować nowych klientów.

 

 

Oficjalna komunikacja na forach - eRzecznik

 

Kampanie eRzecznika marki są rozwinięciem amplifyingu internetowego. Polegają na jawnym
i partnerskim reprezentowaniu marki na forach internetowych i w innych sieciowych touchpointach.

 

Podstawowym wyróżnikiem kampanii eRzecznika jest fakt, że zapewnia ona markom bardzo duże bezpieczeństwo komunikacji dzięki swojej całkowitej jawności – eRzecznik jest zawsze podpisany imieniem i nazwiskiem oraz komunikuje markę, którą reprezentuje.

 

Kampanie eRzecznika pozwalają markom przeprowadzać bardzo jakościowe, oficjalne działania
w naturalnych touchpointach grupy docelowej - na forach internetowych, czyli w miejscach do których marki miały do tej pory bardzo ograniczony dostęp.

 

 

Oficjalna komunikacja na forach wsparta monitoringiem – Online Ekspert

 

 Online Ekspert to forma oficjalnej komunikacji na forach internetowych wsparta stałym monitoringiem Internetu. Takie połączenie pozwala docierać do konsumentów, którzy w tej chwili zadają na forach pytania dotyczące planowanego zakupu.

 

Ta grupa klientów znajduje się w fazie ‘consideration’ procesu zakupowego - tuż przed podjęciem decyzji zakupowej.

 

Online Ekspert jest wspólna usługą agencji 6ix WoMM & Social media i Monitoringu Internetu SentiOne.

 

Mechanika usługi składa się z trzech kroków:

  1. Zespół analityczny na bieżąco monitoruje fora internetowe
  2. Lokalizuje konsumentów, którzy pytają o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważają dokonanie zakupu
  3. Online Ekspert marki błyskawicznie rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami - odpowiada kontekstowo na ich pytania, kieruje ich do eksperckich treści na serwisie internetowym marki i inspiruje konsumentów
    do podjęcia korzystnej dla reprezentowanej marki decyzji zakupowej.

 

 

Mechanikę działania usługi przedstawia poniższe video:

 

 

 

Online Ekspert, tak jak eRzecznik, reprezentuje markę w sposób oficjalny i całkowicie jawny – jest zawsze podpisany prawdziwym imieniem i nazwiskiem i otwarcie komunikuje, jaką markę reprezentuje.

 

Online Ekspert udziela zainteresowanym konsumentom fachowej porady i dostarcza im ekspercką wiedzę – jest docenianym i pożądanym partnerem konsumentów.

 

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką przedstawiającą różnice pomiędzy poszczególnymi dostępnymi rodzajami kampanii na forach internetowych.

 

Michał Siejak

dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360

 

Obie agencje należą do NuOrder Group

 

Kampanie na forach internetowych, eRzecznik marki, Online Ekspert (oficjalna komunikacja na forach), amplifying (niejawna komunikacja na forach)

 

Zobacz także:

> Amplifying internetowy zwany też jako marketing szeptany

> Online Ekspert – kampanie na forach internetowych wsparte monitoringiem

> Planowanie strategiczne WoMM i Social Media

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert