6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 

SERM – zarządzanie reputacją marki w wyszukiwarkach

96% użytkowników sprawdzając informacje na temat Twojej firmy przegląda tylko wyniki pierwszej strony Google.  To one determinują opinię lwiej części konsumentów na temat Twojej marki,
a w konsekwencji bezpośrednio wpływają na poziom Twojej sprzedaży.

 

Czym jest SERM i dlaczego jest tak istotny?

SERM (Search Engine Reputation Management) to zespół działań podejmowanych w celu poprawy wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych i zarządzania jej reputacją w sieci.

 

Niezależnie od profilu Twojej firmy reputacja Twojej marki w sieci wpływa bezpośrednio na Twoje wyniki biznesowe. Informacje na jej temat mogą być poszukiwane przez Twoich klientów, partnerów biznesowych, inwestorów, potencjalnych pracowników, dziennikarzy.

 

Klient, który wstępnie wybrał Twoją markę sprawdza jej reputację w Google, a więc serwisy marek, porównywarki cenowe, fora internetowe, blogi specjalistyczne, serwisy eksperckie. Obecność negatywnych wyników prowadzi w prosty sposób do utraty sprzedaży – klient, który trafi na negatywne informacje, zmieni swoją decyzję zakupową, wybierając ofertę konkurencji.
 

 

Rys. 1. Efekt ROPO

 

SERM jako element uszczelniania lejka zakupowego

Na konieczność zarządzania reputacją marki w sieci wpływa Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). Jest model zachowania konsumentów, którzy przed zakupem produktu
lub usługi poszukują w sieci informacji i opinii na temat marki. Informacje i opinie znalezione 
w wyszukiwarce mają ogromny wpływ na reputację marki oraz decyzję zakupową konsumentów.


Z efektem ROPO powiązany jest również zaproponowany przez Google model ZMOT 
(Zero Moment of Truth). Model zakłada, że często decyzja zakupowa podejmowana jest przez klienta już w internecie, m.in. podczas obcowania z rekomendacjami internautów, czyli dużo wcześniej niż w sklepie offline.

 

 

Rys. 2. Lejek zakupowy - odpływ potencjalnych klientów

 

Nieuwzględnienie zjawiska ROPO i występowania Zero Moment of Truth w strategii sprzedażowej skutkuje rozszczelnieniem lejka zakupowego i odpływem potencjalnych klientów na etapie „consideration” procesu zakupowego.

 

Rys. 3. Screen pierwszej strony wyników wyszukiwania Google na frazę "Allianz opinie" z dnia 01.12.2013

 

Jak skutecznie możemy zająć się procesem zarządzania reputacją Twojej marki?

 

W naszej ofercie działań wspierających SERM znajdziesz:

  • Badanie obecnego stanu kondycji Twojej marki w sieci
  • Monitoring Internetu i Social Media
  • Pozycjonowanie wybranego kontentu
  • Oficjalną komunikację na forach wspartą monitoringiem Internetu - usługa Online Ekspert

Wśród działań wspomagających pozycjonowanie kontentu proponujemy m.in.:

  • budowę i obsługę dodatkowych serwisów contentowych
  • ePR – np. artykuły
  • kontent dla blogerów, na YouTube i kontent graficzny (infografiki)

 

W procesie zarządzania reputacją marki w sieci bardzo duże znaczenie mają fora - znalezione
na nich informacje mają zasadniczy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

 

Usługą wspomagającą proces zarządzania reputacją na forach jest usługa Online Ekspert (www.onlineekspert.pl)

  • Dzięki stałemu monitoringowi sieci błyskawicznie lokalizuje i gasi kryzysy zanim się spozycjonują
  • Odpowiadając na pytania konsumentów przedstawia markę jako wiarygodną
    i partnerską.

 

Dzięki naszej szerokiej ofercie możemy zaproponować Ci pełną obsługę Twojej marki i efektywne zarządzanie jej reputacją w sieci.
 

 

Zobacz także:

> Online Ekspert - kampanie na forach internetowych wsparte monitoringiem

> eRzecznik marki

> Amplifying internetowy

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert