6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Filary skuteczności kampanii marketingu rekomendacji (WoMM) i Social Media
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Formy marketingu szeptanego (WoMM)
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci - część I
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
»  Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 

Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?

 

Kampanie na forach niezwykle często wzbudzają obawy i negatywne skojarzenia – i słusznie.

 

Konsumenci obawiają się nieprawdziwych informacji i nierzetelnych rekomendacji ze strony „podstawionych konsumentów”, podczas gdy marketerzy boją się wywołania trudnych do ugaszenia kryzysów.


W pewnych kategoriach produktowych fora internetowe mają jednak tak duże znaczenie, że wręcz nie sposób nie uwzględnić ich w strategii marketingowej marki.

 

Bezpiecznym i efektywnym sposobem na zagospodarowanie tych touchpointów są jawne działania marki na forach w formie oficjalnego reprezentanta marki wsparte bieżącym monitoringiem Internetu. Tak właśnie działa nowa usługa „Online Ekspert”.

 

 

Potencjał forów internetowych

 

Liczba internautów w Polsce wciąż rośnie, według ostatnich badań Consumer Baromoter z sieci korzysta już 77% dorosłych Polaków, czyli aż 19 mln osób.

 

Równolegle ze wzrostem liczby internautów rośnie znaczenie tzw. Efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) – zachowania konsumenckiego, które polega na podejmowaniu decyzji zakupowych przez konsumentów na podstawie informacji znalezionych w sieci.

 

Mówiąc prościej, zanim klienci dokonają zakupu w jednym z tradycyjnych punktów dystrybucji danej marki, najpierw przeprowadzają dokładny przedzakupowy research w Internecie w poszukiwaniu informacji i opinii na temat usługi, czy też produktu, którego zakup planują. Najważniejsze źródła informacji wykorzystywane w tym procesie to:

  • Serwisy internetowe marek
  • Porównywarki cenowe
  • Fora Internetowe

 

 

 

Najczęstsze miejca poszukiwania informacji przez internautów na temat planowanego zakupu

 

Informacje i opinie, które znajdą na tym etapie zdeterminują ich decyzje zakupowe. Uśredniając dane dotyczące poszczególnych kategorii produktowych Efekt ROPO wpływa na decyzje aż 50% polskich internautów.

 

Co ciekawe, aż 4 na 5 konsumentów, którzy podejmują decyzję na podstawie researchu w sieci nie zmienia swojej decyzji w punkcie sprzedaży.

 

 

 

Stosunek internautów do rekomendacji i opinii zamieszczonych w sieci

 

Dlatego niezwykle istotne z punktu widzenia sprzedaży jest odpowiednie zagospodarowanie
w/w źródeł informacji konsumenckich. W tym artykule skupimy się na najefektywniejszych rozwiązaniach wykorzystujących fora internetowe.

Czego szukamy na forach internetowych?

 

Na 20 największych forach internetowych w Polsce zarejestrowanych jest ponad 8 760 000 użytkowników.

 

Wielu z nich odwiedza fora internetowe w poszukiwaniu informacji na temat planowanego zakupu.

 

Chcąc wykorzystać to zjawisko w celu zbudowania partnerskich relacji i oczywiście zwiększenia sprzedaży, warto zastanowić się, czego na tym etapie oczekują.

  1. Informacji, które pozwolą im pogłębić swoją wiedzę na temat rozważanych produktów lub usług
  2. Satysfakcjonujących odpowiedzi na zadane pytania dotyczące planowanego zakupu
  3. Opinii i podpowiedzi innych internautów

 

Możemy mieć bezpośredni wpływ na pierwsze dwa obszary dzięki oficjalnej komunikacji na forachinternetowych w formie Online Eksperta.

 

 

Online Ekspert – oficjalna komunikacja na forach wsparta monitoringiem

 

Online Ekspert to nowa usługa na rynku marketingu rekomendacji wprowadzona przez agencję 6ix WoMM & Social Media oraz Monitoring Internetu i Social Media SentiOne.

 

Usługa Online Ekspert składa się z dwóch elementów: 

  1. Stałego monitoringu Internetu, który pozwala na bieżąco lokalizować konsumentów pytających o produkty/usługi obsługiwanego klienta, bądź też jego konkurencji.
    To konsumenci znajdujący się w kluczowym dla sprzedaży momencie, będący tuż przed dokonaniem decyzji zakupowej.
  2. Online Eksperta – wyszkolonego przedstawiciela marki, który prowadzi ekspercką komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami. Online Ekspert jest zawsze podpisany prawdziwym imieniem i nazwiskiem oraz jasno komunikuje markę, którą reprezentuje.

 

Mechanika nowej usługi składa się z trzech kroków:

  1. Zespół analityczny SentiOne na bieżąco monitoruje fora internetowe
  2. Lokalizuje konsumentów, którzy pytają o produkty lub usługi danej marki lub jej konkurencji i rozważają dokonanie zakupu
  3. Online Ekspert marki błyskawicznie rozpoczyna oficjalną komunikację ze zlokalizowanymi konsumentami - odpowiada kontekstowo na ich pytania, kieruje ich do eksperckich treści na serwisie internetowym marki i inspiruje konsumentów do podjęcia korzystnej dla reprezentowanej marki decyzji zakupowej.

 

 

 

Mechanika usługi Online Ekspert

 

 

Dokładna mechanika usługi została przedstawiona w showreelu.

 

 

 

 

Benefity oficjalnej komunikacji na forach wspartej monitoringiem

 

1. Kontekstowość i szybkość reakcji
Poza benefitami dostępnych dotychczas form oficjalnej komunikacji z konsumentami na forach internetowych (np. usługa eRzecznik) Online Ekspert zapewnia niespotykany dotąd poziom kontekstowości komunikacji oraz szybkości reakcji na pytania konsumentów pojawiających się
w sieci. Stały monitoring Internetu pozwala lokalizować klientów rozważających zakup i niemal natychmiast rozpoczynać z nimi komunikację.

 

2. Bezpieczeństwo
Online Ekspert reprezentuje markę w sposób oficjalny i całkowicie jawny. Dzięki temu zapewnia marce 100% bezpieczeństwa i nie generuje sytuacji kryzysowych, które mogą być rezultatem niejawnej komunikacji na forach.

 

3. Zadowolenie konsumentów
Online Ekspert – jest docenianym i pożądanym przez konsumentów partnerem. Udziela im fachowej porady i pozwala istotnie skrócić proces decyzyjny dostarczając eksperckiej wiedzy, odsyłając
do pomocnych treści.

 

4. SERM
Online Ekspert stanowi istotne wsparcie w procesie zarządzania reputacją w wyszukiwarce. Pozwala błyskawicznie lokalizować niezadowolonych klientów i zapobiegać potencjalnym kryzysom przerzucając komunikację z nimi do bezpieczniejszego dla marki kanału (np. komunikacja mailowa lub telefoniczna). Pozwala to uniknąć sytuacji, w której wątek przedstawiający markę
w niekorzystnym świetle dynamicznie się rozwija osiągając wysokie pozycje w wyszukiwarce.

 

 

 

Screen pierwszej strony wyników wyszukiwania Google na frazę "Allianz" z dnia 08.11.2013.

 

 

5. Uszczelnianie lejka zakupowego 

Online Ekspert umożliwia zarządzanie wizerunkiem marki w sieci i w wyszukiwarce (SERM), przez co uszczelnia lejek zakupowy.

 

Klient, który wstępnie wybrał Twoją markę sprawdza jej reputację w Google, przegląda serwisy marek, fora internetowe, blogi specjalistyczne i inne.

 

Obecność negatywnych wyników prowadzi w prosty sposób do utraty sprzedaży – klient, który trafi na negatywne informacje, zmieni swoją decyzję zakupową, wybierając ofertę konkurencji – Online Ekspert niweluje takie ryzyko.

 

 

Lejek zakupowy - odpływ potencjalnych klientów

 

 

6. Zapobieganie kryzysom
Online Ekspert błyskawicznie namierza i zapobiega kryzysom.


 

 

Działania Online Eksperta dla marki Złote Wyprzedaże, źródło: http://forum.gazeta.pl/forum/w,20012,139120459,145315382,Re_zlote_wyprzedaze_.html

 

 

W jakich kategoriach sprawdza się kampania Online Eksperta?

 

Online Ekspert jest rozwiązaniem skierowanym przede wszystkim do marketerów zarządzających markami, których klienci posiadają dużą wartość zakupową.

 

Online Ekspert sprawdzi się więc świetnie w branży RTV/AGD, branży motoryzacyjnej, budowlanej, czy w turystyce.

 

Nowa usługa stanowi również istotne wsparcie dla marek, których produkty bądź usługi są skomplikowane generując wiele pytań konsumentów – np. produkty finansowe, usługi telekomów itp. Online Ekspert odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości klientów istotnie odciążając z tego zadania BOK.

Dodatkowe informacje na temat usługi są dostępne na serwisie www.onlineekspert.pl.

 

Zobacz także:

> Kampanie na forach internetowych - rodzaje i zastosowania

> Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika

> Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika

 

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert