Działania agencji Social Media - posty to nie wszystko
Nie można ograniczyć pracy agencji Social Media jedynie do publikacji postów na fanpage i wie powinna mieć tego świadomość nie tylko każda agencja social media, ale każdy, kto zamierza wesprzeć budowanie wizerunku swojej marki poprzez ten kanał.
Ciekawe, kreatywne posty to świetna baza dla kampanii na facebooku i punkt wyjścia dla agencji do dalszych działań.
Bez przemyślanych materiałów nie można myśleć o jakiejkolwiek obsłudze Social Mediów.
Humor, osadzenie w kontekście bieżących wydarzeń, czy inspirująca kreacja to ważne aspekty, bez których trudno zdobyć uwagę odbiorcy.
Mimo to posty przestają być wartością samą w sobie. Wartością staje się to do czego prowadzą - stają się impulsem do KOMUNIKACJI. Tutaj social media pozostawiają szerokie pole do działania.
Komunikacja - główny cel obsługi social mediów
Niegdyś komentarze, polubienia (lub instagramowe serduszka) i udostępnienia (lub twitterowe retweety) agencje zbierały głównie po to, aby lepiej wypromować post.
Owszem, każda aktywność zwiększa szanse na poszerzenie zasięgu, ale dziś w profesjonalnym marketingu nie jest już ona jedynie narzędziem - jest wartością samą w sobie.
Zauważono bowiem, że sama ekspozycja na reklamę/post to za mało. Prawdziwy sukces w obsłudze social media uzyskuje się wtedy, kiedy użytkownicy zaczynają o marce mówić, dyskutować, wymieniać się doświadczeniami, utożsamiać się z nią, tworzyć społeczność userów.
Komunikacja realizowana przez agencję Social Media powinna więc przebiegać wg 3-etapowego schematu - impuls (post, wideo, infografika) - reakcja konsumenta - feedback marki.
W nowoczesnym marketingu (4C) komunikacja zastąpiła promocję, króra stała się jedynie jednym z przejawów całej komunikacji marki. W internecie, królestwie Social Mediów, gdzie często użytkownik-konsument narzuca formę interakcji, komunikacja z marką jest wręcz wymuszana przez odbiorców.
To oni w komentarzach i prywatnych wiadomościach nie tylko reagują na komunikaty przekazywany w postach, ale dzielą się swoimi opiniami i doświadczeniami związanymi z marką. Reagowanie na nie również należy do podstaw obsługi Social Media - zachęca innych do wypowiedzi, domyka sprzedaż, pozwala kreaować wizerunek marki.
Grywalizacja - zaangażuj ich bardziej
Inną formą zaangażowania uczestników i budowania marki przez agencję Social Media, jest stworzenie poprzez agencję social media specjalnych aplikacji na Facebooka, które nie tylko przyciągną uwagę konsumentów, ale mogą być świetnym narzędziem do wprowadzenia promocji, akcji rabatowych czy promocji nowego produktu lub usługi.
Indywidualnie zaprojektowana aplikacja i dedykowana kreacja nie tylko pobudzą odbiorców do działania, ale zapewnią działanie viralowe. Pozytywne doświadczenia z obsługą aplikacji przeniosą się na wizerunek marki i będą dalej przekazywane innym.