6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Filary skuteczności kampanii marketingu rekomendacji (WoMM) i Social Media
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Formy marketingu szeptanego (WoMM)
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
»  Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci - część I
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 

Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I

Kampanie marketingu szeptanego w formie eRzecznika umożliwiają markom w oficjalny i bezpieczny dla nich sposób dotrzeć do potencjalnych klientów na forach internetowych.

 

Dla marek prowadzących kampanie marketingu szeptanego w formie eRzecznika marki najcenniejszymi konsumentami będą ci, którzy są w fazie „Consideration” procesu zakupowego i szukają na forach internetowych informacji, które pozwolą im podjąć ostateczną decyzję zakupową.

 

Kampanie eRzecznika pozwalają łatwo ich zlokalizować i zainspirować ich do zakupu właśnie naszej marki.

 

 

 

 

eRzecznik marki - nowy model marketingu szeptanego

 

eRzecznik marki to jedna z form amplifyingu internetowego (marketingu szeptanego) polegająca na oficjalnym reprezentowaniu marki w dyskusjach sieciowych, w praktyce głównie na forach internetowych.

 

Jest to narzędzie, które stanowi odpowiedź na potrzebę zagospodarowania tego medium
w otwarty, oficjalny sposób bez narażania marki na kryzysy komunikacyjne.

 

 

Cele eRzecznika w kampaniach na forach internetowych

 

Kampanie eRzecznika pozwalają markom realizować całą gamę zadań – m.in.:

  • precyzyjnie namierzać konsumentów będących w bardzo dojrzałym stadium procesu zakupowego i wpływać na ich decyzje zakupowe
  • omunikować z Liderami Opinii i konsumentami najbardziej zaangażowanymi
    w daną kategorię produktową
  • realizować wysokojakościową rekrutację Liderów Opinii danej kategorii produktowej do aktywności naszej marki – np. zapraszanie do oficjalnych programów testowych marki czy akcji typu „In the name of research”
  • generować bardzo wysokojakościowy ruch na serwis marki do specjalnie przygotowanych treści
  • informować swoich potencjalnych konsumentów o bardzo szerokiej gamie aktywności – min.:
    • działaniach i wydarzeniach specjalnych marki (np. dniach otwartych, możliwości testowania sprzętu, eventach,)
    • działaniach promocyjnych, konkursach czy programach partnerskich
    • o specjalnym kontencie (np. na naszym serwisie) przygotowanym przez naszą markę – np. szkoleniowym, doradczym czy eksperckim
    • launch’ach nowych marek i produktów
  • skutecznie przeciwdziałać nieprawdziwym opiniom o marce
  • niwelować skutki wysokiego pozycjonowania się w wyszukiwarkach wątków niekorzystnych dla naszej marki

 

Kampanie eRzecznika doskonale nadają się przede wszystkim do realizacji celów jakościowych i realizacji precyzyjnego zasięgu w bardzo sprecyzowanych grupach konsumentów, definiowanych w znaczącym stopniu np. poprzez zainteresowania czy aktywność zawodową.

 

 

Marketing szeptany - jawna forma gwarantuje bezpieczeństwo

 

Jako całkowicie oficjalna forma komunikacji z użytkownikami forów eRzecznik jest usługą transparentną dla konsumentów, co daje markom bardzo duże bezpieczeństwo działania.

 

Do tej pory wielu marketerów obawiało się komunikacji na forach internetowych mając poczucie, że agencje nie zapewniają im odpowiednio bezpiecznych narzędzi.

 


W jakich branżach marketing szeptany ma sens?

 

Istnieją kategorie produktowe dla których usługa eRzecznika może okazać się niezwykle istotna.

 

Z całą pewnością powinny ją rozważyć wszystkie marki w których procesie zakupowym występuje silny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

 

Będą to m.in. marki o nieimpulsowym procesie zakupowym, wymagającym np. zagłębienia się  w szczegóły specyfikacji produktu czy usługi, porównania relatywnie skomplikowanych ofert konkurencyjnych marek.

 

Przykładowe branże dla których efekt ROPO będzie miał bardzo duże znaczenie to min.:

  • motoryzacja
  • bankowość, ubezpieczenia i usługi finansowe
  • sprzęt AGD/RTV, sportowy
  • turystyka
  • farmacja, dermokosmetyki
  • większość skomplikowanych usług jak medyczne, informatyczne

 

Z badań przeprowadzonych  przez TNS OBOP we współpracy z Google i Media Saturn Holding wynika, że 74% Internautów, przed podjęciem decyzji zakupowej RTV/AGD, wyszukuje Informacji w Internecie.

 

Dodatkowo w miejscu sprzedaży tylko 1 na 5 konsumentów zmienia swoją decyzję zakupową, którą już wcześniej  podjął na etapie research’u online.

 

Pomyślmy więc jakie znaczenie dla tych 74% naszych potencjalnych konsumentów mogą mieć wszelkie treści – np. doradcze czy eksperckie, które możemy im dostarczyć, a które pozwolą im dokonać wyboru marki już na etapie „Consideration” odbywającego się online.

 

 

eRzecznik a stadium procesu zakupowego - etap "Consideration"

 

Szalenie istotną zaletą kampanii eRzecznika jest możliwość dotarcia do naszych potencjalnych konsumentów na bardzo zaawansowanym etapie ich procesu zakupowego - w bardzo dużej części będzie to właśnie etap "Consideration".

 

Nasi potencjalni konsumenci szukają w sieci rekomendacji i informacji o naszej marce, o konkurencji, o naszej kategorii produktowej w ogóle.

 

Zadaniem eRzecznika nie jest wtedy "siłowe" przekonywanie szukających informacji konsumentów, lecz stworzenie partnerskiej relacji poprzez zaspokajanie tego głodu wiedzy.

 

W jaki sposób eRzecznik tego dokonuje? Najogólniej mówiąc dostarcza i ułatwia dostęp do całej gamy kontentu mającego ułatwić podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej- dla przykładu:

  • zaprasza i podaje linki to treści poradnikowych i eksperckich
  • dostarcza konsumentom informacji kreujących z nich tzw. Ekspertów Marki, czyli osoby, które mają wiedzę pozwalającą naszą markę wybrać i co równie ważne, rekomendować ją dalej
  • informuje o możliwości bezpośredniego testowania produktów w konkretnej sieci sprzedaży
  • zaprasza na specjalny event na którym potencjalny konsument będzie mógł bezpośrednio doświadczyć marki
  • zaprasza do programów testowych generując trial w precyzyjnie wyselekcjonowanej grupie docelowej

 

Taka mechanika działania wymusza na marce wygenerowanie dodatkowych treści, które będą wysokojakościowym landing page dla działań eRzecznika.

 

Są one integralną i szalenie ważną częścią działań w tego typu kampaniach, wpływającą w zasadniczy sposób np. na efektywność pozyskiwania tzw. leadów, jakość wizyty na naszym serwisie czy skuteczność edukacji konsumentów.

 

Co istotne, treści te stanowią również doskonałą bazę dla innych rodzajów działań - np. SEO, kampanii PPC (np. AdWords) czy PR’u (np. artykuły sponsorowane).

 

W drugiej części artykułu omówię możliwości komunikacji z Liderami Opinii jakie zapewnia kampania eRzecznika, sposób w jaki eRzecznik wpływa na pozycjonowanie informacji o naszej marce
w przeglądarkach i elementy wspierające kampanię eRzecznika.

 

 

Michał Siejak

dyr. zarządzający agencji interaktywnej NuOrder

 

 

 

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert