6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Filary skuteczności kampanii marketingu rekomendacji (WoMM) i Social Media
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Formy marketingu szeptanego (WoMM)
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci - część I
 
»  Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 

Nowa forma marketingu szeptanego – eRzecznik marki, część II

 

eRzecznik to forma jawnych i bezpiecznych dla marki kampanii na forach internetowych.

 

 

 

 

 

W pierwszej części materiału o eRzeczniku zdefiniowaliśmy sobie tę usługę, przyjrzeliśmy się całemu, niezwykle bogatemu spektrum celów jakie możemy dzięki niej realizować, omówiliśmy jej podstawową zaletę, czyli bezpieczeństwo komunikacji wynikajace z całkowietej jawności tożsamości eRzecznika i jego otwartego, partnerskiego sposobu komunikacji.

 

Wskazaliśmy także przykłady kategorii produktowych, dla których eRzecznik może być szczególnie interesującą formą komunikacji z konsumentami, do których do tej pory nie miały one dostępu.

 

Będą to kategorie, które posiadają skomplikowany, wielowątkowy proces zakupowy, szczególnie te z silnym efektem ROPO. 

 

W drugiej części przyjrzyjmy się pozostałym aspektom kampanii z wykorzystaniem eRzecznika.

 


Komunikacja z Liderami Opinii

 

Oficjalna forma działań eRzecznika zapewnia markom możliwość bezpośredniego, bardzo wiarygodnego kontaktu z Liderami Opinii, których możemy relatywnie łatwo zlokalizować właśnie na forach internetowych. Stąd już krok do ich skutecznej rekrutacji do projektów marketingowych, edukacyjnych czy sprzedażowych.

 

To właśnie fora są miejscem gdzie poza Liderami Opinii znajdziemy również konsumentów najbardziej zaangażowanych w daną kategorię produktową, w dodatku niekoniecznie w naszą markę, co może mieć dodatkowo bardzo duże znaczenie w działaniach mających na celu przechwycenie klientów konkurencji czy wprowadzenie nowych marek na rynek.

 

 

Wpływ kampanii na forach na wyniki w przeglądarkach

 

Inną z zalet kampanii wykorzystujących eRzecznika jest możliwość minimalizowania skutków pojawiania się negatywnych dyskusji o naszej marce w wynikach przeglądarek internetowych.

 

Bardzo dużo marek boryka się z tym problemem nie mając narzędzi mogących spowodować przesunięcie tych negatywnych opinii przynajmniej na drugi ekran wyników Google, co w bardzo wielu przypadkach prawie całkowicie załatwia sprawę.

 

Między innymi dzięki eRzecznikowi marki mogą wpływać na pozycjonowanie się w przeglądarkach tych nieoficjalnych komunikatów – w tym przede wszystkim negatywnych opinii konsumentów. 

 

eRzecznik ma cały wachlarz działań, którymi może np. skracać do minimum negatywne dla marki dyskusje i tym samym wątki pojawiające się na forach internetowych, co samo w sobie ma bardzo duży wpływ na ich pozycję w wynikach przeglądarki.

 

Szczególnie marki narażone na kryzysy, często negatywnie komentowane na forach będą zainteresowane by zminimalizować wpływ tych opinii na ich sieciowy wizerunek.


 

Elementy wspierające kampanię eRzecznika

 

Podobnie jak wiele usług z obszaru interakcji i rekomendacji również działania eRzecznika warto integrować z pozostałymi naszymi aktywnościami i obudować całą gamą dodatkowych narzędzi
i działań, które zapewnią mu maksymalną efektywność.

 

 Będą to min.:

  • Audyt treści dotyczących marki lub jej konkurencji na forach – np. za pomocą odpowiednich narzędzi skanujących sieć.  Zainteresowane mogą nim być zwłaszcza marki
    z „wyboistą” dotychczasową historią. W przypadku launchy marek nowych ma on sens głównie wtedy, gdy marka posiada już na rynku bezpośrednią konkurencję i będzie musiała się z nią rywalizować.
  • Bieżące wsparcie monitoringiem treści w Social Media – gł. na forach. Pozwala ono eRzecznikowi w sposób ciągły identyfikować wszelkie wątki w których konsumenci poruszają tematy związane z naszą marką, jej konkurencją lub po prostu kategorią produktową. W ten sposób może on bezpośrednio docierać do wątków i postów, które są aktualnie tworzone i czytane przez najbardziej zaangażowanych konsumentów.
  • Przygotowanie skutecznych landing page kampanii eRzecznika - np. formularzy rejestracyjnych  czy dedykowanych treści na naszym serwisie takich jak np. artykuły eksperckie. Dla skuteczności działania kampanii eRzecznika gigantyczne znaczenia mają tutaj dwa podstawowe czynniki: web usability landing page i jakość przygotowanych treści z perspektywy naszego konsumenta.
  • Dobrze przygotowany ladning page pozwalający skutecznie przekonwertować wygenerowany przez eRzecznika ruch na np. leady lub Eksperta Marki jest kluczowym elementem zapewniającym wysoką efektywność działań.
  • Synchronizacja z pozostałymi aktywnościami marki – np. działami ePR i PR, Fan Page’ami marek na społecznościach.

 

 

Kampanie na forach w formie eRzecznika marki - podsumowanie

 

Znaczenie konsumenckiego researchu online związanefo z efektem ROPO i samych forów internetowych kontra brak narzędzi do bezpiecznej, otwartej obsługi tego medium i tym samym jego najbardziej zaangażowanych konsumentów stanowiło do tej pory spory problem dla marketerów, czujących potrzebę aktywności na tym polu. 

 

Działania eRzecznika bazujące na wysokojakościowych treściach dostarczanych przez markę jako landing page kampanii stanowią bardzo skuteczne i co szalenie ważne, bezpieczne z punktu widzenia etyki rozwiązanie tego problemu.

 

 

Michał Siejak

dyr. zarządzający agencji interaktywnej NuOrder

 

 

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt

Nasi Konsultanci czekają

na Twoje pytania:

 

 

Agencja 6ix Social Media

 

ul. Chłodna 48 lok. 12

00-872 Warszawa

 

tel. +48 22 257 89 81

fax. +48 22 257 89 21

 

dzial.obslugi@6ix.pl

 
 

Agencja Social Media



Skontaktuj się z nami:

Tel
    foot nuorder online eskpert