Marketing rekomendacji (WoMM)
Agencja 6ix Social Media realizuje kampanie marketingu rekomendacji (WoMM) w formie:
-
product seedingu
-
współpracy z blogerami - testowanie produktów
-
jawnych kampanii na forach internetowych
-
kamopanii In the name of research
Grafika konkursowa w kampanii z blogerami dla marki Oillan
Na czym polega marketing rekomendacji (WoMM)?
Kampanie marketingu rekomendacji polegają na pobudzeniu blogerów, którzy są Liderami Opinii do rekomendacji produktu lub usługi (WoM).
Badania dowiodły, że Liderzy Opinii stanowiący ok. 13% społeczeństwa bardzo silnie kształtują wybory konsumenckie pozostałych konsumentów.
Filarem efektywności kampanii rekomendacyjnych jest:
-
bardzo dobry produkt lub usługa
-
dedykowana i indywidualna rekrutacja Liderów Opinii
-
efektywne kosztowo zapewnienie Liderom Opinii bezpośredniego doświadczenia marki
-
wyposażenie ich w narzędzia ułatwiające rekomendację - np.:
- próbki lub pełnowartościowe produkty
- gotowe materiały do share'owania np. w Social Mediach
Rekrutacja współpracujących blogerów to filar marketingu rekomendacji
Jakościowa i dedykowana rekrutacja współpracujących blogerów jest kluczowa dla efektywnosci akcji.
Do każdej akcji marketingu rekomendacji Liderzy Opinii powinni być rekrutowani indywidualnie.
Na polskim rynku można spotkać się z propozycją rekrutowania Liderów Opinii z gotowych baz, co jest w naszej ocenie zasadniczym nadużyciem.
W gotowych bazach można spotkać co najwyżej łowców konkursowych, a nie Liderów Opinii.
Product seeding jako podstawowy mechanizm marketingu rekomandacji (WoMM)
Landing Page kampanii product seeding “Mamy mają Głos” dla NIVEA
Kampanie product seedingowe to jedno z podstawowych narzędzi marketingu rekomendacji.
Polegają na dostarczaniu uczestnikom kampanii – Liderom Opinii - pełnowartościowego produktu do testowania, a w kolejnym etapie na stymulowaniu rekomendacji.
W wielu kampaniach seedingowych razem z pełnowartościowym produktem wysyła się również jego próbki.
Ułatwia to Liderom Opinii rekomendowanie testowanego produktu wśród swoich znajomych oraz istotnie zwiększa zasięg kampanii seedingowej.
Kluczowe elementy kampanii product seedingowej:
-
indywidualna i dedykowana marce rekrutacja Liderów Opinii
-
(czyli nie z gotowych baz !!!)
-
seeding produktów / próbek do Liderów Opinii
-
obsługa Liderów Opinii i stymulacja rekomendacji (WoMM)
-
raportowanie post-test określające min. ilość rekomendacji i opisujące insighty konsumenckie
Uczestnicy kampanii product seeding bardzo często mają kontakt z markami w ich fazie przed oficjalnym launchem, co daje im poczucie wyróżnienia, będące podstawowym stymulatorem dalszej rekomendacji marki w grupie docelowej.
Poprzez kampanie product seeding realizujemy najczęściej cele takie jak:
-
trial produktów
-
bezpośrednie doświadczenie marki
-
pobudzenie bardzo wiarygodnej rekomendacji
Product seeding jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich marek, w przypadku których bezpośrednie doświadczenie produktu jest kluczowe dla wygenerowania sprzedaży.
Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat kampanii seedingowych oraz innych mechanizmów marketingu rekomendacji, skontaktuj się z nami: dzial.obslugi@6ix.pl
In the name of research - rozwinięcie product seedingu
"In the name of research" to b. ciekawy mechanizm marketingu rekomendacji polegający na rozszerzeniu product seedingu o badanie konsumenckie.
Celem badania jest:
-
zrwócenie uwagi konsumentów na wybrane benefity produktu
-
wyposarzenie Liderów Opinii i konsumentów w dogłębną wiedzę na temat produktu i jego działania
-
pozyskanie wiedzy nt. preferencji konsumenckich
-
pozyskanie insightów konsumenckich
Zobacz także:
> Online Ekspert - jawne kampanie na forach internetowych