eRzecznik marki - jawne kampanie na forach
eRzecznik marki to jedna z jawnych form marketingu szeptanego polegająca na oficjalnym reprezentowaniu marki w dyskusjach sieciowych, głównie na forach internetowych.
Komunikacja jest prowadzona w sposób jawny - co zapewnie markom pełne bezpieczeństwo.
Podstawową zaletą kampanii eRzecznika marki jest fakt, że zapewnia ona markom bardzo duże bezpieczeństwo komunikacji dzięki swojej całkowitej jawności.
Launch marki Power Balance w Polsce wykorzystujący eRzecznika marki na forach internetowych
Benefity kampanii eRzecznika marki:
- zaufanie i wiarygodność w oczach konsumentów
- możliwość oficjalnego kontaktu z Liderami Opinii i najbardziej zaangażowanymi konsumentami w ich naturalnych touchpointach – na forach internetowych
- bardzo duże bezpieczeństwo komunikacji
Cela kampanii marketingu szeptaanego w formie eRzecznika?
- lokalizacja konsumentów znajdujących się w dojrzałych stadiach procesu zakupowego, takich jak np. „Consideration” i "Intent to Purchase" i wpływanie na ich decyzje zakupowe (gł. poprzez dostarczenie im wysokojakościowych treści np. doradczych, eksperckich czy edukacyjnych)
- pozyskiwanie Liderów Opinii i wybranych użytkowników forów do akcji testowych i trialowych np. testy wersji beta, czy akcji typu „In the name of research”.
- komunikacja z Liderami Opinii - konsumentami najbardziej zaangażowanymi
w daną kategorię produktową.
Kampanie eRzecznika Marki a tzw. efekt ROPO
Usługa eRzecznika Marki jest szczególnie istotną formą amplifyingu internetowego dla marek, które w procesie zakupowym posiadają silny efekt ROPO polegający na poszukiwaniu przez konsumentów informacji online o marce przed jej zakupem dokonywanym offline.
Dobrym przykładem tego typu kategorii są np. motoryzacja, bankowość, usługi finansowe czy AGD/RTV.
Dla wielu marek posiadanie kompleksowej polityki komunikacji na forach internetowych jest dziś koniecznością.
Na takie działania, poza amplifyingiem i eRzecznikiem, składa się również system monitorujący komunikaty o marce na forach i w Social Media.
Dodatkowo usługa eRzecznika często jest silnie sprzężona z działem PR danej marki, co pozwala zapewnić jej spójne działania zarówno w sieci jak
i w offline.
Kampania "Ekoszkoła" dla Knauf Insulation wykorzystująca eRzecznika marki
Zobacz także:
> Nowa forma amplifyingu - eRzecznik marki (część I)
> Nowa forma amplifyingu - eRzecznik marki (część II)