6ix
mapa strony     nota prawna      Google+
 
 
Social Media - 12 spostrzeżeń dot. prowadzenia i kampanii na Facebooku
 
Marketing szeptany
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz.1
 
Mechanizmy marketingu rekomendacji - "In the name of research", cz. 2
 
Marketing szeptany - jak za jego pośrednictwem promować markę?
 
Narzędzia Social Media - marketing szeptany
 
Marketing szeptany (WoMM) jako formy działań Social Media
 
Zaangażowanie w kampaniach zintegrowanych
 
Liderzy Opinii i influenserzy – filar efektywnej rekomendacji w Social Media
 
Jawne kampanie na forach internetowych (Rzecznik marki i Online ekspert)
 
Akcje marketingu rekomendacji (WoMM) z udziałem Liderów Opinie
 
»  eRzecznik marki, część I
 
Stałe wsparcie marki w sieci i Social Media - część I
 
eRzecznik marki, część II
 
NPS (Net Promoter Score) - filar rekomendacji
 
Efekt ROPO (research Online, Purchase Offline) w procesie zakupowym?
 
Efekt ROPO – cichy zabójca Twojej sprzedaży
 
Infografika - Efekt ROPO w Farmacji
 
Efekt ROPO, czyli co zabija Twoją sprzedaż?
 
Efekt ROPO, czyli gdzie konkurencja przechwytuje Twoich potencjalnych klientów?
 
Efekt ROPO, czyli co wpływa nawet na 50 % Twojej sprzedaży?
 
Inbound Marketing
 
Narzędzia Social Media - Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część I.
 
Narzędzia Social Media - Sprzedaż napędzana dobrym słowem - część II.
 
Narzędzia Social Media - Kampanie na forach internetowych – rodzaje i zastosowania
 
Znaczenie forów internetowych w branży motoryzacyjnej - infografika
 
Znaczenie forów internetowych w bankowości - infografika
 
Online Ekspert, czyli jak stać się partnerem konsumentów na forach internetowych?
 
Infografika: Wybuch elektrowni atomowej – siła plotki w sieci
 
Znaczenie touchpointów internetowych dla marek kosmetycznych
 
Narzędzia agencji Social Media - kampanie na Facebooku
 
Obsługa Social Media - posty to nie wszystko
 

 

Narzędzia agencji Social Media – eRzecznik marki, część I

 

Kampanie marketingu szeptanego w formie eRzecznika umożliwiają agencjom Social Media i markom w oficjalny i bezpieczny dla nich sposób dotrzeć do potencjalnych klientów na forach internetowych.

 

Dla agencji Social Media i merek prowadzących kampanie marketingu szeptanego w formie eRzecznika marki najcenniejszymi konsumentami będą ci, którzy są w fazie „Consideration” procesu zakupowego i szukają na forach internetowych informacji, które pozwolą im podjąć ostateczną decyzję zakupową.

 

Kampanie eRzecznika pozwala agencjom Social Media łatwo ich zlokalizować i zainspirować ich do zakupu właśnie marki klienta.

 

 

 

 

eRzecznik marki - nowy narzędzie agencji Social Media

 

eRzecznik marki to jedna z form amplifyingu internetowego (marketingu szeptanego) realizowanego przez agencje Social Media polegająca na oficjalnym reprezentowaniu marki w dyskusjach sieciowych, w praktyce głównie na forach internetowych.

 

Jest to narzędzie, które stanowi odpowiedź na potrzebę zagospodarowania tego medium
w otwarty, oficjalny sposób bez narażania marki na kryzysy komunikacyjne.

 

 

Cele eRzecznika w kampaniach na forach internetowych

 

Kampanie eRzecznika pozwalają markom realizować całą gamę zadań – m.in.:

  • precyzyjnie namierzać konsumentów będących w bardzo dojrzałym stadium procesu zakupowego i wpływać na ich decyzje zakupowe
  • omunikować z Liderami Opinii i konsumentami najbardziej zaangażowanymi
    w daną kategorię produktową
  • realizować wysokojakościową rekrutację Liderów Opinii danej kategorii produktowej do aktywności naszej marki – np. zapraszanie do oficjalnych programów testowych marki czy akcji typu „In the name of research”
  • generować bardzo wysokojakościowy ruch na serwis marki do specjalnie przygotowanych treści
  • informować swoich potencjalnych konsumentów o bardzo szerokiej gamie aktywności – min.:
    • działaniach i wydarzeniach specjalnych marki (np. dniach otwartych, możliwości testowania sprzętu, eventach,)
    • działaniach promocyjnych, konkursach czy programach partnerskich
    • o specjalnym kontencie (np. na naszym serwisie) przygotowanym przez naszą markę – np. szkoleniowym, doradczym czy eksperckim
    • launch’ach nowych marek i produktów
  • skutecznie przeciwdziałać nieprawdziwym opiniom o marce
  • niwelować skutki wysokiego pozycjonowania się w wyszukiwarkach wątków niekorzystnych dla naszej marki

 

Kampanie eRzecznika doskonale nadają się przede wszystkim do realizacji celów jakościowych i realizacji precyzyjnego zasięgu w bardzo sprecyzowanych grupach konsumentów, definiowanych w znaczącym stopniu np. poprzez zainteresowania czy aktywność zawodową.

 

 

Marketing szeptany - jawna forma gwarantuje bezpieczeństwo

 

Jako całkowicie oficjalna forma komunikacji z użytkownikami forów eRzecznik jest usługą transparentną dla konsumentów, co daje markom bardzo duże bezpieczeństwo działania.

 

Do tej pory wielu marketerów obawiało się komunikacji na forach internetowych mając poczucie, że agencje nie zapewniają im odpowiednio bezpiecznych narzędzi.

 

 

W jakich branżach marketing szeptany ma sens

 

Istnieją kategorie produktowe dla których usługa eRzecznika może okazać się niezwykle istotna.

 

Z całą pewnością powinny ją rozważyć wszystkie marki w których procesie zakupowym występuje silny efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).

 

Będą to m.in. marki o nieimpulsowym procesie zakupowym, wymagającym np. zagłębienia się  w szczegóły specyfikacji produktu czy usługi, porównania relatywnie skomplikowanych ofert konkurencyjnych marek.

 

Przykładowe branże dla których efekt ROPO będzie miał bardzo duże znaczenie to min.:

  • motoryzacja
  • bankowość, ubezpieczenia i usługi finansowe
  • sprzęt AGD/RTV, sportowy
  • turystyka
  • farmacja, dermokosmetyki
  • większość skomplikowanych usług jak medyczne, informatyczne

 

Z badań przeprowadzonych  przez TNS OBOP we współpracy z Google i Media Saturn Holding wynika, że 74% Internautów, przed podjęciem decyzji zakupowej RTV/AGD, wyszukuje Informacji w Internecie.

 

Dodatkowo w miejscu sprzedaży tylko 1 na 5 konsumentów zmienia swoją decyzję zakupową, którą już wcześniej  podjął na etapie research’u online.

 

Pomyślmy więc jakie znaczenie dla tych 74% naszych potencjalnych konsumentów mogą mieć wszelkie treści – np. doradcze czy eksperckie, które możemy im dostarczyć, a które pozwolą im dokonać wyboru marki już na etapie „Consideration” odbywającego się online.

 

 

eRzecznik a stadium procesu zakupowego - etap "Consideration

 

Szalenie istotną zaletą kampanii eRzecznika jest możliwość dotarcia do naszych potencjalnych konsumentów na bardzo zaawansowanym etapie ich procesu zakupowego - w bardzo dużej części będzie to właśnie etap "Consideration".

 

Nasi potencjalni konsumenci szukają w sieci rekomendacji i informacji o naszej marce, o konkurencji, o naszej kategorii produktowej w ogóle.

 

Zadaniem eRzecznika nie jest wtedy "siłowe" przekonywanie szukających informacji konsumentów, lecz stworzenie partnerskiej relacji poprzez zaspokajanie tego głodu wiedzy.

 

 

W jaki sposób eRzecznik tego dokonuje? Najogólniej mówiąc dostarcza i ułatwia dostęp do całej gamy kontentu mającego ułatwić podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej- dla przykładu:

 

  • zaprasza i podaje linki to treści poradnikowych i eksperckich
  • dostarcza konsumentom informacji kreujących z nich tzw. Ekspertów Marki, czyli osoby, które mają wiedzę pozwalającą naszą markę wybrać i co równie ważne, rekomendować ją dalej
  • informuje o możliwości bezpośredniego testowania produktów w konkretnej sieci sprzedaży
  • zaprasza na specjalny event na którym potencjalny konsument będzie mógł bezpośrednio doświadczyć marki
  • zaprasza do programów testowych generując trial w precyzyjnie wyselekcjonowanej grupie docelowej

 

Taka mechanika działania wymusza na marce wygenerowanie dodatkowych treści, które będą wysokojakościowym landing page dla działań eRzecznika.

 

Są one integralną i szalenie ważną częścią działań w tego typu kampaniach, wpływającą w zasadniczy sposób np. na efektywność pozyskiwania tzw. leadów, jakość wizyty na naszym serwisie czy skuteczność edukacji konsumentów.

 

Co istotne, treści te stanowią również doskonałą bazę dla innych rodzajów działań - np. SEO, kampanii PPC (np. AdWords) czy PR’u (np. artykuły sponsorowane).

 

W drugiej części artykułu omówię możliwości komunikacji z Liderami Opinii jakie zapewnia kampania eRzecznika, sposób w jaki eRzecznik wpływa na pozycjonowanie informacji o naszej marce
w przeglądarkach i elementy wspierające kampanię eRzecznika.

 

 

Michał Siejak

dyr. zarządzający agencji interaktywnej NuOrder

 

 

<<
>>


Nasi partnerzy





Kontakt
 
 

Agencja Social Media